08 January 2010

Hari Bersejarahku 18/12/2009 (akad nikah) 19/12/2009 ( bersanding)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera.
wahh..lama btol aku tak menulis dalam blog ni kan?..ermm lama aku bercuti sebenarnya..maklumla bercuti untuk menamatkan zaman bujang..eheheh..umo pon dah makin meningkat..kang dari org nak..langsung tanak karang..susah pulak kan..ehehehe..

Ape-ape pon..aku ucapkan selamat tahun baru kepada semua..semoga tahun ini hadup korang disinari dengan hari2 yang indah, rezeki dan nikmat yang melimpah ruah..insyallahhh..


Ape yang aku nak citekan pada kali ni..mestilah pasal kenduri perkahwinan aku. Seminggu sebelum kawen aku dah bercuti..maklumla..aku anak sulung , banyak benda yang aku nak kena buat..banyak benda nak kena beli..huihh..letih btol yer nak kawen..dengar best..tapi..hambikkk!!! rasakan sendiri..hehehe

Tiba2..hari yang tak jangka..tiap2 kali aku balik jer..mesti aku demam2..tak sihat..asik bersin jer..pening kepala yang amat teruk..pastuh plak dengan batuk..risau wehh..nak nikah 3 hari lagi..badan lak tak sihat..aku cepat2 la makan ubat ape sume..takut benda ni melarat..nnti sembab la muka aku time akad nikah nanti.






Hari2 yang ditunggu-tunggu maka..tibalah ia dengan penuh berdebar2..huhuhu..petang tu lepas asar..maka sekejap lagi zaman bujang ku akan ditamatkan..ehehe..punya la ramai kat masjid tempat aku akad nikah tuh..rupanya ada 3 pasang pengantin termasuk aku nak akad petang tuh..meriahnya dengan saudara mara..dah takder feeling saat2 diijabkabulkan..nak kata menitis air mata pon dah takder..dengan bising nya..aduhaii..bukan senang nak rasa feel camtuh..










Alhamdulillah..akhirnya lafaz akad diterima dan disahkan..maka..tamatlah zaman uda dan dara bagi ketiga2 pasangan mempelai nih..eheehe..iskk cam tak caya aku dah jadi bini orang..











Keesokkan harinya hari persandingan ku dengan Jejaka yang direkemenkan oleh sepupu aku yang aku dok umah dia masa bujang2 dulu..dia la rekemen..sibuk nak kenalkan aku..ahahha teringat2 balik..nak tergelak pon ada..lama gak la ..aku delay2 nak kenal ngan husband aku nih..last2 aku yang try miscall2 dia..eheheh..tu laa dulu jual mahal..bukan jual mahal..time tu dah ada seseorang..tapi mungkin bukan bukan jodoh aku ngan org tuh..apa bleh buat..





Tapi pape2 pon..aku rasa gembira, tenang, happy jer sebab sepanjang perkenalan kami..sampai la dah kawen nih..jarang la ada gaduh2 besar..setakat merajuk2 sejam dua tu ada la..ehehe..aku ni plak ..kalo org salah ker..aku salah ker..aku yang stat mintak maaf dulu..tapi pelik..sebenarnya aku ni..sorang yang keras kepala kalo bab2 maaf nih..tapi tu la orang kata kan..Allah dah ciptakan yang terbaik buat kita..Jalan nak menuju bahagia tu lebih mudah..ranjau onak berduri tu Alhamdulillah..semuanya boleh ditempuhi..






Nak flashback balik cemana aku bleh kenal dengan suami ku ini..memang panjang ceritanya..dan kami declare pon bukan lah cam org sekarang..I love u sana sini..ahahaha..tetiba jer bleh declare..tup2..akibat dia terlepas cakap tepon ngan mak dia..mak dia tanya..kamu ader mane? mulut dia ringan jer menjawab..ada kat putrajaya mak..jumpe awek..haa..ape lagii..stat situ la ..mak dier hari2 mendesak suh bawak balik kg nak tgk aku nih...malu siot..time tu belum ader pape lagi..declare pon tidak...ahhhh giler la...org tua..dia akan pikir..kalo anak dia dah bawak balik anak dara org berjumpa dengan diorang...maknanya..anak dia dah serius..dah pikirkan masa depan..tp masalahnya time tu aku baru nak kenal2 ngan dia..dia plak dok tanye aku bila bleh ikot dia balik..ahhhh tanak arr aku..kalo ikut rancangan dia nak menutup mulut mak bapak dia tuh..dia suh jer aku ikot balik..pastuh wat tatau jer..huhuh...owhh tidak..tidak..tidakk...


lama gak aku diam pasal benda nih..last2..terdeclare la pulak...ahahaa..makanya...aku pon bersetuju nak jumpa mak ayah dia..iskkk gerun btol nak jumpa family orang..mungkin doa org tua kot akhirnya hati aku terbuka..Alhamdulillah.. dah lepas satu Fasa dalam hidup aku nih..


Masa aku datang umah dia..kemain lagi parents dia sambut..cam aku ni dah kawen ngan anak dia..sambutan kemain lagi..sume adik beradik dia balik semata2 nak tgk aku..iskk ni yang segan ni..layanan cam terima menantu..eheheh.. Alhamdulillahh..dah selesai bab tu..dipendekkan cerita..27/12/2008 kami mengikat tali pertunangan... Selama setaun bertunang..akhirnya dah selamat menjadi Isteri kepada Mohd Sharil bin Mohd Zaini..alhamdulillahh..

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...