15 April 2010

Menanti kehadiran orang baru..

Assalamualaikum..wahh lama sungguh aku tak menulis dalam blog ni yer..sebenarnya banyak cita yg aku nak sampaikan..tapi maklum sajalah..kadang tak sempat nak menaip nih..

Alhamdulillahh..refer kepada tajuk pon korang dah dah tau agak2 apa yang aku nak citerkan ni kan..Alhamdulillah..aku sebenarnya sedang pregnant 4 bulan dah..maknanya..aku bunting pelamin..ehehe..rezeki Allah nak bagi..terima seadanya..moga2 dimurahkan la rezeki aku..insyaallahh..

Aku nak citer ckit cemana perasaan dan keadaan aku masa mula2 tau aku pregnant dulu..masa tu aku demam..takder la teruk sangat tp..batuk jer..aku tak rasa aku ni mengandung..eheheh pepandai jer..yerla mana penah mengandung..pastuh sepupu aku kat umah tuh suruh aku gi check..aku cakap demam biasa jer..dia cakap jangan makan ubat sebarangan..mana tau berisi..iskk..terpikir plak aku ngan cakap dia..so aku tak amik la sebarang panadol dan uabt batuk..pastuh aku memberanikan diri aku gi beli pregnancy test kat Guardian kat presint 8 tu...nak tanya malu..ehehe..wat2 la tawaf dlm tu berapa kali..akhirnya aku jumpa jugak..aku amik then aku bayar dengan barang2 lain yang aku beli..ermm..aku balik jer dari kedai..aku tak test lagi..aku tunggu husband aku balik..aku cakap sok pagi la test..sebab baru bangun tido urine kita pekat sikit..

keesokkan paginya..aku pon lepas semayang subuh..nak mulakan ujikaji aku tu..huhuhu..suma perasaan bercampur dah nih..aku sedar yang aku dah lewat period dekat 2,3 minggu dah..tapi malas nak wat spekulasi tak betul..eheheh yerla..aku pikir mungkin hormon tak betul time tuh..hihih..Bila aku titikkan ke tempat test tuh..satu line merah dah melepasi..nak tunggu lagi satu line..kalo timbul line merah tu maknanya..SAH!!!! aku tunggu dengan penuh sabar..tengok2..!! timbul line merah tu!! dah sah aku akan jadi mommy nnti..kuar jer dari bilik air aku terus peluk husband aku..terpinga2 dia..ahaha...lawak plak teringat saat2 tuh..hihihi..aku tunjuk benda alah yg lebih kurang cam Pendrive tu..ehehe..Husband aku cakap pe tau..hati dia memang kuat cakap yang aku ni pregnant..yer la..tiap2 hari tanya aku dah period belum..huhuh..Alhamdulillahh..

Cerita pasal ni aku laki bini jer tau..aku rahsiakan dulu dengan sesapa pon..aku terus batuk tak benti2..yang aku tak tahannya tuh..sampai nak terkencing2..bila nak tidur jer batuk menjadi2..selera makan aku kurang..badan susut..suara hilang terus..Aku dah tak tahan..aku gi Klinik kat atas bukit dekat ngan terowong Presint 11 tuh..pegi la buat UPT terus..pastuh mintak ubat batuk yg dibenarkan oleh doktor..doktor dah test..dia tgk aku dah pregnant 6 minggu rupanya..masa tu aku belum cukup sebulan kawen..terkejut husband aku bila doktor cakap macam tuh..then doktor explain la..dia cakap..org mengandung ni bukan diikira dari tarikh kawen..tp dikira tarikh mula period utk bulan terakhir..wohh baru la paham..eheheh

Batuk aku tak baik2 jugak..sampai la 3 bulan pregnant baru la kurang sikit..tu pon..ada lagi batuknyer..aku tak bleh langsung makan makanan berminyak, manis2..kalo makan jugak..mula la stat batuk.tu yang tak tahannyer.Sepanjang pregnant ni aku banyak selera dengan buah-buahan jer..huhuh sehat la anak aku, kulit pon cantik la nnti..ehehe...Muntah2, pening2 jarang2 la..takder la lembik macam sesetengah orang yang teruk kena alahan..Alhamdulillahh..aku masih boleh gi kerja macam biasa..

Sekarang dah 4 bulan lebih dah..perut pon tak berapa nampak lagi..huhuh org cakap perut aku nipis..betul ker? apa2 pon aku harap baby kat dalam ni sihat walafiat..walopun due pada 13/9/2010 nnti..Harap2 semuanya selamat..Insyallahh..korang doa2kan la yer..Insyallahh..

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...