28 April 2011

Lawatan Amal ke Rumah Amal Kasih Bistari

Assalamualaikum sume..

Hari ni nak kongsikan cite pengalaman pertama kali buat program amal ke rumah anak yatim. Puspanita SPR buat program ke sana adalah untuk membuat lawatan amal dan beramah mesra bersama anak2 yatim..tapi di sini buka hanya ada anak aytim..tetapi juga anak fakir miskin, anak2 yang tiada arah tujuan yang dijumpai di merata2 tempat..

Alhamdulillah..mulianya pengasas rumah amal ini iaitu Ustaz Hamzah dan menubuhkan rumah amal untuk anak2 ini berlindung dan mendapatkan kasih sayang. Rumah amal yang saya pergi semalam menempatkan kanak-kanak sekolah rendah, manakala yang sekolah menengah ditempatkan di tempat lain iaitu di Kuang kemudian dikumpulkan sekali di rumah amal bestari untuk program semalam. Seramai 30 orang kanak2 lelaki sahaja yang berumur dari 7 tahun hingga 14 tahun.

Mula-mula sampai hanya ada kanak2 yang sekolah rendah je sementara menunggu yang sekolah menengah tu sampai, kami isikan program dengan pertandingan mewarna..sungguh seronok bebudak tuh dapat kaler2..

Lepas tu ade buat acara main poison box, teka teki untuk pendedahan pada dorang supaya tak ada perasaan malu berhadapan dengan orang lain..kadang budak2 camni..dorang terasa terpinggir dan lebih suka mendiamkan diri dan tak suka bercakpa dengan orang..mulanya memang dorang ni malu..bile kite yang yang mulakan dulu..baru la adik2 ni mau bercapa dan bertukar2 cerita

Kemudian..sampai la KFC..ape lagi seronok la adik2 ni dapat makan KFC sekali sekala..kitorang pon join makan sekali..habih..takkan nak tgk jer kan..ok lah ni ader sikit gambar utk tatapan pembaca blog saye..










No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...