28 August 2013

BERINTEGRITI KAH ANDA??

Hari Jumaat lepas 23hb , Kompleks C buat jamuan raya..meriah ler jugakk.. artis jemputan yang datang Azian mazuan safuan dan naser wahab..

makanan sangat banyak..tak sempat nak merayau merata..tu pon dahh kenyang..Alhamdulillahh..kami makan seadanya dan tak mebazir2..bazir kan amalan syaitooonn...

tapi..yang memalukan ni perihal org kita la..org makan blom habih lagi amik bamyak2..pastu berbuang2..tak habos..yang lagi syoknya amik tapau bawak lari..huhuhu..tak manis la k an di pandang orang..benda ni berkait rapat dengan integriti kita sebagai seorang muslim..btol atau tidak..kita makan yang bukan hak kita berdosa atau tidak? orang dah jemput makan..kita pegi je makan..melainkan tuan rumah ada buat bekal bungkusan untuk kita..atau majlis dah habih makanan menimbun2..baru la kita bleh amik..

Bukan apa...pikirkan org belakang yang datang..datang dengan perut lapor.tetiba tinggal kuah dan isi ayam yang hancur2..ape perasaan org tu..kalo kita pon kan..mesti kita akan cakap..baik tak payah datang.. hoiii malu kok raamm jer..(malu kat orang)

*kredit to pokcik gugel..* pic ni dtg dari lensa seseorang yang pegi majlis hari raya rumah Tun Mahathir baru2 nih.


tapi yang paling syok sekali...


taraaaa dapat bergambar dengan Naser Wahab..kebetulan dia lalu dekat kitorang..hehe


2 comments:

norey said...

amboi²..bergambar dengan abg naser....

hasleenda said...

heheh jangan jeles ye kak raihan..

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...