08 May 2010

Pusing2 Kota Raya..

Minggu lepas..tak silap aku 2 Mei kot..aku rasa bosan sangat kat umah tatau nak buat apa...yer laa..dok umah kadang time aku cuti time tu asben aku keja..hurmm..melayan tv pon asik cita yang sama..
tak berkembang lansung kadang2 tgk astro neh..

Nak layan internet?kat opis pon internet..umah pon kalo terasa bosan sgt jer..habih2 main game Bubble Island kat FB tu jer..hadeiii..apa aku nak buat..kebetulan hari ni asben aku keje malam..so siang hari ni bleh ajak gi jalan..aku cakap pe ngan asben aku..jom la kita gi kelah2 kat sungai ker..kat taman tasik ke..masak2 bawak bekal gi makan kat sana ke..dia bleh cakap ape tau..iskk..awak tu mengandung ada lak nak gi sungai2..kat KL ni mana ada sungai2..Sungai Klang tu ada la..jom kita gi lepak situ...cess hampeh je jawapan dia..

Hurm..tanak gi takper laa..dok diam2 kat umah sudah..tetiba masa makan tengahari dia cakap..jom kite round2 KL nak? aik? apahal lak neh? mimpi ker?lepas je dia semayang zohor..dia dah siap dah..aik?? alaaa tunggu laaa..lom semayang zohor lagi nih..huhuh..asben aku tu tak leh tunggu org lama2..nnti mulut dia cam bertih jagung..ehehehe

petang tu kitorang gi Taman Tasik Titiwangsa pusing2 taman tuh..then berenti tepi jalan tu duduk kat kerusi batu yang sedia ada..duduk2 jer..Mak Aihh!! asben aku cakap..knape aku tanya? cam nak rentung bontot nih duduk atas kerusi batu yang panas nih..ahahahaa sape suh gelojoh sangat duduk awal2..ehehe..Kitorang duduk situ ada la lebi kurang 20 minit camtu la..tgk orang joging..org dating..org bawak anak2 jalan..ermm..terpikir lak..sok aku ada anak..camni ler gayanya..huhuh tak sabor weh! Niii..yang dalam perut ni tak lama lagi akan launching la..ahahah..Doakan aku selamat yer..

Hurmm..dah bosan do situ..aku ajak asben aku gi tempat lain lak..petang tu naik kete kancil turbo asben aku..huhuhuh..ter bersin2 injap angin kuar dari ekzos tu ( ntah btol ke tak aku cakap) ahaha lantak la..tp dari natang tu la bunyi cam bersin tuh..hohoho  ke tepi suma keta lain..huhuh..Yang si kecik  dalam perut aku ni plak asik bergerak2 jer..tau kot Ibu ngan Babah dia bawak gi jalan2..ehehe sonok la tuh..

Selamat datang ke taman herba..ehehe

entah apa nama pokok ni..aku pon tak ingat

me n my husband.. :)

Destinasi kedua kitorang gi Dataran Merdeka..hurmmm cam tak best jer..tak happening langsung..kalo malam best la lepak dataran nih..lagipon dengan sampah berlambak2 lom kutip lagi sebabnyer pagi tu ada Hari Bomba Sedunia..jdnya tempat tu ada larian Bomba..So..kitorang gi tempat lain lak..gi plakTaman tasik Perdana..tempat ni banyak family datang bawak anak2..sebab ada playground kat situ..kitorang tgk jer gelagat org2 kat situ..pastu dah puas duduk aku ajak asben aku jalan2 kat situ..jalan2..tgk la ada sepasang pengantin wat outdoor photography..huhuh chantekk..teringat masa aku kawen 5 bulan lepas..ehehe..dorang tu wat outdoor dlm taman herba..aku pon masuk la situ..1st time masuk taman herba tu..tak besor mana..tp ok la banyak la ulam2 dan pokok herba yang dia tanam kat situ..pusing2 dlm taman tu kejap..kitorang kuar la..kuar dari Taman tu tgk lagi banyak pasangan pengantin wat Outdoor..pengantin India pon ada..dok berguling2 ala2 hindustan kat atas padang tuh..ehehe..macam2..

org takdan ready lg..dah snap..


ni pon sama gak..hishh..

pegaga ni gemuk2 tau..

Dah puas berjalan2 kat situ..asben aku cakap..jom..ada satu lagi tempat kite nak pegi..kitorang menuju lalu ke pusat bandar..ehh aku tanye nak gi mane? Taman KLCC ker? tak laa dia cakap..kite gi Setiawangsa..ada satu lagi taman kat depan Komuter Setiawangsa..to ujan kemain lebat..so tak jadi laa..kitorang pusing2 la dalam ujan lebat tuh..basuh kete la sekali dlm ujan tu eheheh..

Sungguh sonok hari tu dapat jalan..thanks to my husband sebab bawak gi jalan..nnti bawak lagi yer.. :P~

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...