08 March 2011

Jangan bersedih wahai suamiku..

Hahah tajuk entry tak bleh blah..nak tau kenapa? 'bini' kesayangan encik asben saya yang berwarna maroon yang bernama WGL tu dah kena jual..kenapa dia nak jual sangat kete kesayangan dia tu..yela..sebab kitorang dah ada family..anak nak membesar..jadinye nak kete yang besar sikit dari kancil tu..kete saya pon compact jugak..so..tak bagi kesan pape kalo dua2 kete kecik..takkan nak balik kampung dua bijik kete lak kan?

Sayang sangat encik asben pada kete turbo dia tuh..kete tu tak penah bagi masalah..minyak pon jimat..penah naik kete tu balik Sungai Petani satu tank RM40 jer..sampai KL lak tuh..jimat kan? sian saya tengok asben saya..tak lalu makan sejak dia iklankan kete dia tu dalam Mudah.com.my..

Satu hari tu ada sorang lelaki call tanyekan pasal kete kancil dia tuh..orang Sri Kembangan nak datang tengok kete dia tu..siap datang nak test drive..akhirnya abang tu berpuas hati dan jadi nak sunting kete tu..asben cakap cam sebak je nak lepaskan kete tu kat orang lain..saye cakap..kalo dah tekad wat keputusan..jangan dikenang2..tak baik..dah niat nak jual sebab nak cari yang besar..tak kisah la kete apa pon..janji balik modal dengan harga kete kancil yang dah jual tu..kete secondhand pon takpe..kita bukan orang kaya nak beli2  kete baru..gaji kite berdua pon tolak itu ini apa suma duit anak,pampers ngan susu anak..blom sampai gaji cikgu sebulan..takpela..ape orang nak cakap kite pakai kete lama ke..apa ke..pekakkan telinga..kalo orang nak suh kita beli yang mahal, canggih ke apa..mintak kat orang tu duit..cakap banyak tak guna..itu jer yang kita mampu setakat ni..janji tak kuarkan sesen pon duit untuk amik yg secondhand tu..tugas isteri amik peranan sebagai memujuk..hehe

Takpe la..ade rezeki kita esok..kita amik lori ke bas ke..haha senang wat part time cari penumpang..sesapa nak balik kampung menghala ke Sg.Petani ngan Teluk intan ke..bleh la naik bas kite..hehe

2,3 hari lepas orang tu jadi amik kete kancil tu..cik asben cakap cam nak menangis je tengok kete tu orang bawak pegi..huhuh sedih plak la rasa..ye la..lame kete tu ngan asben..dekat 4 taun gak la..Hakimie pon sonok nek kete tu..masa mengandung dulu kalo naik kete tu mesti menendang2 je perut ibu sonok naik kete turbo..voochheee sane..vooochheee sini bunyi turbo tu..ehehe saye pon kalo bawak kete kancil tu pon layan..sonok lepaskan angin kete tu hahaha..ganas kan?

untuk encik asben..Insyallah..lepas ni kite usaha keje lebih sikit..ada rezeki kite amik yang baru..nak amik baru wat masa sekarang..banyak lagi utang lain nak kena settle..utang kete ibu ni pon tak lepas lagi..duit utang Mara pon tak habis lagi..papepon terima kasih atas pengorbanan untuk menjual kete tu demi keluarga kita..



3 comments:

Cekodok said...

hehehe.. igtkan kenape.. sabo bang ye... beli evo kasi laju lagi bang.. mesti bang dah tak kenang dah...

Cikidong said...

lelaki mana yang tak sayangkan keter dia... mestilah sedih... boys n toys.. toyboys keekkee

hasleenda said...

cekodok : hahah dia nak amik yang lagi laju ler tu..tu yang jual tu..nk amik saga vr4 plak

cikidong : tu la pasaii..sayang keta ngalahkan bini..apa toyboys? no..no..no..

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...