19 September 2012

Syukur..

Alhamdulillahh..

Hakimie nampaknya seminggu ni sangat berselera makan walopun tak minum susu..
Makan nasik bertambah..sonok tengok dia makan..lagi2 kalo buatkan lauk sup..

" Buu..nak agi.." dah tambah sekali nak makan lagi..
Hakimie mintak lagi.. sampai kan tegang dah perut tu kalo di tengok..

Camtu jugak pagi2..bangun tido dah mintak nak makan roti..
" Bu..nak tii ".. berkali2 mintak..sekalinye hari tu tak tau..dia nak makan roti pagi tu..sbb roti gardernia tu dah habih kitorang makan malam tu dengan sekaya..sedap plak makan cenggitu jer..
sekalinye esok pagi mintak nak roti..jenuh la..kebetulan ade biskut dalam peti ais tu..

Erm..Kimie..kalo ibu bagi biskut nak??
" Kutt..nakk.." seb baikk..dah habih satu nak satu lagi..

Dah tu kang..mintak nak vitagen plak..
'' Bu..nak Genn.." Alamak vitagen habih la..nnti ibu suh baba belikan lagi yer..

terkulat2 si anak pandang muka ibu..huhuh sedih je tgk..selalunye stock vitagen mmg ada simpan dalam peti tuh.. sekali beli satu pack yang ada 5 botol tu..

Alhamdulillah la dia mau makan jugak skrang..tp sesekali saya buatkan air milo campurkan dengan susu tepung dia tuh..tapi kita kena minum skali..pakai sudu..kalo camtu baru la dia nak..takpe..apa2 pon kena bersabar dalam membesarkan anak..banyak lagi fasa2 yang kita kena kena lalui nnti sementara budak2 nak besar..

Amboii sekali minum sampai dua2..


2 comments:

Norhaizan hakim said...

Sedar tak sedar..anak terasa cepat besar..anak sulung kak zan sudah berumur 15 tahun..terasa sekejap pulak..and I realise very soon, she will tell me, someone is asking for her hand and she will leave me and start her new life..very soon hasleenda.

hasleenda said...

TQ kak Zan..tu la kan..sedar tak sedar..banyak benda kena lalui dalam membesarkan anak..yang penting sabar.. :)

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...