29 July 2013

Pedagang Batang Buruk dan Kordial IBS

Hahahaha..Pedagang Batang Buruk..ape ke gila jual batang buruk..Actually bukanlah itu maksudnya..yang tersirat adalah musim2 bulan puasa ni biasa la..berdagang kuih2 raya.. sebenarnya saja menjual kuih Batang Buruk ni secara tak sengaja..bila vendor lama tempat saya keje ni offer nak jualkan tak kuih dia nih..mulanya hati saya berat..tapi demi tak menghampakan dia..saya kata..ok la saya try..tapi tak janji bleh habih ke tak..

Jual punya jual..ok la..walopon tak banyak tapi tetap ada..mula2 vendor tu antar kat saya 40 bungkus..alamakk dalam hati kata habih ke kuih ni..tapi saya tak jual sgt kat opis sebab takut potong jalan orang..sebab ade jugak org jual kuih batang buruk tiap2 taun..



Hari2 buat promotion kat Fb..mintak tolong sorang dua kawan2 dari jabatan lain tolong jualkan..Alhamdulillah sampai ke Sarawak kuih batang buruk ni saya pos..Alhamdulillahh..sorang lagi kastemer Sarawak jugak..dia mulanya deal dengan kawan saya..sebelum datang KL utk shopping raya dia cakap dia nak 6 bungkus..pastu dok balas2 wassap ngan dia..dia cakap dia nak lagi 6 bungkus..so malam hari sabtu baru ni asben saya merempit naik moto pegi hantar ke Hotel Nobel Jalan TAR.. jalan sesak ya amat..so dia naik moto jer la.. Pastu esokkkannye plak akak ni wassap saya lagi..akak nak lg 8 bungkus la dia kata...sy jawab la ok..pastu dalam 3 jam lepas tu dia nak lg sebungkus..saya cakap jer la..alang2 akak amik 10 terus la..saya bagi diskaun..Alhamdulillah..akak tu jer tapau separuh dah kuih saya..hihihih..sonoknye la rasa..

Malam semalam antar Kordial kat Gombak plak..dah setel hantar baru la rasa lega..Alhamdulillah..semuanya rezeki ini untuk anak-anak...Mak bapak nye yang blom ada baju raya ni cemana? hehe

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...