03 September 2009

DELEGASI IRAQ KE SURUHANJAYA PILIHAN RAYA MALAYSIA 21/05/2009




21/05/2009 (Khamis)
Seramai 8 orang Delegasi dari Iraq telah datang melawat SPR.Aku pada hari itu ditugaskan di bahagian cenderahati..semua tu aku dah siapkan sebelum balik keje petang rabu..so tak la kelam kabut pagi esoknyer nnti.Lebih kurang pukul 10 delegasi ni datang..

Perjumpaan tu buat kat bilik meeting VIP sebelah dengan bilik Tan Sri..geng2 urusetia tak bleh nak masuk dalam bilik tu sebab tak muat kalo ramai2 masuk..lagipon org arab ni bising sikit..ikut dia jer..mana reti nak cakap pelan2..ehehheDah habis sesi pertemuan dengan Tan Sri ape sume..siap sedia la nak bg cenderamata pulak..aku ngan kak hasni ditugaskan untuk sampaikan cenderamata utk delegasi ni..aku berbahasa sepatah dua dalam bahasa arab..alaaa tu pon ingat2 lupa..apa lagi org arab ni excited la kan ada org melayu tau cakap arab..wakakak seb baik laa dia tak ajak aku menyembang,,kalo tak mati la aku ..ngan i'rab nahu nya kemana hala..hikhihk..org arab tu siap cakap kat aku..U can Speak Arabic?? aku jawab la 'Qalillan" sikit2 maknernyer..huhuuh dah tu dorang tala kat aku laa suh amik gambar ngan Hp masing2 tulisan arab..huhuhu


Bila dorang nak balik..aku cakap laa Maasalamah...(Jumpa Lagi) sebelum tu tak habih lagi nak bergambar..dorang ajak Tan Sri bergambar ramai2..Tan Sri tanya la aku senyum dalam bahasa Arab apa..aku bagitau la.. Ibtisam ( Senyum) then aku tolong amikkan kan gambar dorang pakai kamera org arab td..aku suh la dorang senyum..ready .. Ibtisamm... Wahid..Isnain..salasah..(1,2,3)Klik!! ahaha yang tu jer la aku tau pon..org luar ni jenis dia laa ..cam kita la jugak..kita bangga kalo org putih cakap melayu kan..



Papepon..Alhamdulillahh sumenyer settle..keje pon dah selelsai...Aku seronok keje kat SPR nih..lagi2 unit aku..banyak pendedahan dengan dunia luar..bukan senang kite nak jumpe org ramai, jumpa delegasi..time2 camni lah..so sementara aku kat SPR nih..aku takkan lepas peluang dan cari pengalaman yang berharga..Kat bawah ni aku letakkan beberapa gambar pada hari tersebut.Thanks sebab baca coretan aku.

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...