03 September 2009

CORAT CORET SEPANJANG KURSUS PENGURUSAN REKOD DAN FAIL 12-15/5/2009


Assalamualaikum kepada suma pembaca blog aku nih..aku nak kongsi ngan korang semua la kan..baru-baru ni aku ader KURSUS PENGURUSAN REKOD DAN FAIL di Regency Hotel, Alor Setar KEdah..12/05/2009Kursus tu macam biasa la..dah lama aku tak gi Aloq Staq nih..huii..dah banyak la berubah kat tempat..hotel tu pon dah bertukar owner..cantik la sikit..dulu buruk jer..seram lak tuh..hihiihih..

Aku nak makan buah nie..tapi org tu cakap tak bulehhh...


Sampai di Hotel tu lebih kurang dekat pukul 5 petang dah la..yer la..kejap2 berenti la..apa la kan..biasa laa..naik bas jabatan..ehehe. Petang tu dah amik kunci bilik ape suma..rehat2 la kat bilik..then gi mandi apa suma dah selesaii..roomate aku pada masa tu kak Maznah menginap di bilik 509 .Nak dijadikan cerita..lepas aku kuar dari bilik air tuh..Kak Nah masuk..aku dengar dia mandi la..sambil aku syok layan cita MATAHARi..eheheh..tetiba aku dengar air kemain bunyi kuat...ehh hati aku tak sedap..pastu KAk Nah kuar dari bilik air.." LINDA!!!! tolonggggg...air jd gapo puloooooooookkk!!?? KAk Maznah ni logaht kelantan dia pekat..aku tgk bilik air tu dah tercabut kepala pili..ahahhaha..nak buat apa lagi..panik la kami...mujur la kak maznah tuh dah mandi siap dah..cuma nak amik air semayang jer..aku pon call la maintainance..datang repair..pastuh budak tu cakap..dia akan datang balik..tunggu dekat sejam tak datang2..hampeh tol..then aku tepon plak kat kaunter tu..datang sorang pompuan suh kitorang tukar bilik 507...ahhh lega...ehehhee.. macam2 hal la...


huhuhuu..sedap..



Malamnyer pulak dikhabarkan pihak urusetia..bilik kursus tu wat kat bangunan lain pulak..kat BANGUNAN UMNO ..kalo tak silap aku la.bangunan ni berdepan dengan Pekan Rabu..tp yang bestner..pihak hotel cakap..segala urusan keselamatan ape diorang tanggung..dorang dah bg kenderaan untuk ke bangunan tu..ok la jugak..naik Estima beb!..aku pon tak penah naik..ehehehe perak sikit..best wohh..tp satu jer ngan estima ni yang aku fail..time nak tutup pintu belakang..kete ni tak sama ngan van..eheheh ahhh aku cakap kat abg driver suh dia arr tutup balik..kang jahanam keta dia aku wat..hikhikhik maap yer bang..




13/05/2009Esoknyer stat kelas kul 8.30 pagi..aku kadang2 naik kete kadang aku jalan jer gi bangunan tuh..bukan jauh pon..excercise pon ok..adeii mengantuk pon ada..penceramah bukan orang kita..hikhik..punya la mengantuk..terpaksa jugak aku jegilkan mata..tp makan kat hotel tu sedap..huiii masakan kedah la katakan...petang tu lepas habih kelas..aku pi la PEkan rabu sat..saja jalan2 cuci mata..pastu teringat budak2 opis suh beli kuah rojak MAk Bee..sedap sangat la kot..aku pon beli..dapat la 4=RM10..pstuh beli buah pelam Sala tuh..huii sedap toi wat cicah..hihihiih..kalah org mengidam..alaa tak kisah la..dah peberet aku.malam sambung lagi kelas..bestnya org2 kursus ni depa suma sporting2 belaka..tu yang best..balik malam apa lagi..tido la kan...

nie dia ladang anggur dekat Perlis..


14/05/2009 Kelas pagi tu berjalan seperti biasa...adeiii mengantuk la kalo siang2 nih..ermm..apa yang mengembirakan tu Urusetia cakap petang takder kelas..sebabnya ada permintaan dari pejabat negeri nak gi Padang besar...ermm..apa lagi..peluang laa..dah lama tak pi sana..orait gak tuh..petang tu tak sangka plak..pihak hotel sediakan tourist guide..namanye Cikgu Halim tapi panggei Cikgu Lim ja..dia dok pot pet la sepanjang jalan sampai ke Padang Besaq..eheheh Dia cita la apa yang menarik di negeri Kedah ngan negeri Perlis tu..banyak dia cerita pasal istana kedah..menara Alor Star,Muzium Padi..dia cakap lagi rugi kalo mai kedah tak pi kat Umah Tun Mahathir..alaa umah dia belakang kilang ais..pastuhh pulak tak ketinggalan kalo tak gi Muzium Padi..orang cakap ada satu lukisan kat muzium tuh yang dilukis oleh pelukis luar negara..tp lukisan tu tak menjadi..dah penat pelukis2 tuh melukis tak jadi..dorang pon tertido..lepas bangun jer dari tido tuh..diorang tgk lukisan tu dah siap..tp lukisan tu menyerupai seorang puteri yang sangat cantik yang sedang memandang org..lukisan tu seakan2 hidup.masalahnya..siapa yang lukis lukisan tuh?? haaa tu yang korang kene gi Muzium Padi tuh..lukisan tu ada sampai sekarang..Banyak lagi tempat2 menarik kat negeri kedah..Lata Hijau, pastuh Sungai Sedim..kat situ kita bleh wat aktiviti rafting, canoo..macam2 lagi la..best..kat situ jugak ada titi gantung yang terpanjang kat asia/dunia..kalo tak silap..korang bleh tgk balik atau chek kat tourism Malaysia..Gunung Jerai pon best..apa yang takder kat gunung jerai tu..suma ada kat sana, strawbery, tulips,,dan macam2 lagi aktiviti atas tu kita bleh buat..aktiviti yang berfaedah jer la..dari puncak gunung tu kalo korang pergi sekarang korang akan nampak negeri kedah sekarang ibarat dibentang permaidani kaler hijau..cantik sangat..nnti dalam bulan 9/10 korang tgk padi ni dah menguninag..lagi cantik..dari atas gunung jerai tuh korang akan nampak cam permaidani di tabur dengan emas..kaler dia kuning sangat..cantikk...aku tak heran la kan sebab umah aku pon sebelah bendang..ehehehe..


Sedar tak sedar dah sampai kat Padang BEsar..dorang yang tak penah pegi ni besa la kan..macam2 borong..silap la kan..kalo hari gaji lagi la best..org tak berapa ramai sebab bukan cuti sekolah..ermm..pastuh sejam jer dok kat situ ..sebelum sampai kat kompleks beli belah td..nampak ladang tebu yang luasss sangat..huiii cam laut..pokok tebu tu kecik lagi..kalo org tak kenai dia akan cakap tu rumpun serai..memang cantik arr..Subhanallahhh..Proses nak buat gula nih..perlukan pembakaran dulu tebu2 tuh..tebu2 tu dibakar kat ladang tuh..then nnti dorang buat la gula tu kat kilang..cemana bleh jd gula camtu aku pon tatau..takpe nnti kita wat lawatan kat kilang gula..ehehe





ok...dah balik dari beli2 tu..kitorang sempat melawat ke LADANG ANGGUR, PERLIS..rasa tak percaya pulak kan?? tp itulah hakikatnyer..huiii geram weh tgk2 anggur tuh..tp org tu cakap tak bleh amik sebab buah tu dorang letak racun serangga..eiii ingat nak amik jugak..lagipon anggur tu katanya reserve untuk Y.A.M Tuanku Sultan..tatau laa..kan.



lepas tuh kitorang bertolak balik..sempat la lalu kat ladang buah mangga HARUMANIS..ermm mahal gak buah tuh..yer laa..buah sedap..mestilakan..kitorang sampai kat hotel dekat kul 7 lebih dah..hurmm kena cepat2 sebabnyer malam tu ada join kursus Etiket dan Sosial..yer la makan beradap..huhuuhhu aku dah pikir dalam kepala otak aku..mesti tak kenyang..eheheh malam tu bersiap lawa2..maklumla nak dinner..ehehhe..makan laa penuh adab dan sopan..ehehh tp kelakar la Datin Zaleha tu gayanya tak ubah cam Anita Sarawak tuh..hui daring tol..walopun dah becucu 5 badan stil solid molid.. dah siap makan2 tuh..ada plak poco-poco..apa lagi join la kan..yang mana tak reti dok tepi la kan..tanak mencuba..tak kisah la tuh..tp berpeluh jugak la..eheheh


Lepas poco2 tu org dah beransur kurang,,ye laa masing2 penat..tp program tak habih lagi..ada Karaoke plak..hehehe aku tak miss benda nihh..takpa la..nak lepas gian punya pasal..aku sempat nyanyi 3 lagu..1- BINTANG KEHIDUPAN - SHANTI/MARCEL aku nyayi dut lagu ni ngan nizam..huhuhu saja la 2-BICARA MANIS MENGHIRIS KALBU - SITI dan lagu yang ke3 ASYIK-AMALINA..ehehehe pakat bergelek la suma org bila aku nyanyi lagu tuh..siap goyang2 kepala dj tu ikut irama lagu..ahahaha..then..habih dah suma..naik tido arrr...


15/05/2009 Kelas jalan cam biasa..cuma awalkan sikit..kul 8 dah stat..habih2 ape suma..dah kul 12..siap2 beg kul 2 check out...dalam bas..aku mintak abg zul driver singgah jap kat mak aku yang meniaga kat simpang empat dekat jeti sungai semeling, SUNGAI PETANI. umah aku kan kat Sungai petani..jd singgah la kejap..bagi ole2 yang beli kat PEkan Rabu semalam...satu bas turun gi gerai mak aku..suma gerai pandang.ekkekk..Bas SPR lak tuh..mak aku siap bagi kuih ngan pisang goreng free lagi buat makan ramai2 atas bas..tp aku sebagai anak tak lupa hulurkan duit poket sikit kan..ehehhe Alhamduliilaah..kul 9 lebih sampai kat putrajayaa..letih laa...balik tu siapkan diri..aku terus tido kepenatan...

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...