20 September 2013

Jangan Bersedih..

Baru-baru ni ada sorang kawan post dekat FB dia.. seminggu tu nampak sangat post2 diam cam frust dengan insan bergelar lelaki..kiranya dia ni pangkat adik2 jugak la..ermm masih muda dalam 21 tahun cenggitu laa..

Adik cakap dia kecewa sbb bf dia tinggalkan dia..maybe dah ada yang lain..ye la..org pompuan ni kalo dah sayang..tau2 saja la..kalo dah kecewa jgn cakap la..


saya nasihat kat dia..sebagai sorang kakak dan berpengalaman..saya cakap kat dia..ko mude lagi..ko kena teruskan hidup..kena terus pikirkan masa depan..bukan buang masa dgn lelaki2 yang tak guna tu..tak reti hargai keihlasan kita..org kalo betul2 ikhlas..setiap apa yang dia buat kita akan nampak ikhlas kerana Allah taala.. cuba perbaiki diri..mungkin dipihak kita ada jugak yang silap..sebenarnya Allah nak tunjukkan kita sesuatu..mungkin ada hikmahnya..lebih baik kita menangis hari ni dari kita menangis di masa akan datang..so bersyukur lah.. Dekatkan diri dengan Allah moga Allah temukan jodoh dengan org yang baik-baik..tak ensem tak apa..tak kaya tak apa..yg penting dia seorang yang beriman, taat,ikhlas dengan kita..yg lain2 tu perkara no 10..

Adik tu cam dah lega ckit bila saya nasihat dia..baru la dia terbuka mata ckit..saya harap semoga dia lega dengan luahan rasa dia dan nasihat2 yang saya bg..saya bukanlah kaunselor ke apa ke..saya belajar dari pengalaman..pengalaman akan mematangkan pemikiran..percayalah..


4 comments:

Raihan said...

Pengalaman banyak mengajar untuk kita matang dalam berfikir...semoga semua baik² belaka...

hasleenda said...

btol tu kak raihan..kalo kita tak face dengan keadaan tu kita tatau cemana nak hadapi kemudian hari..

inazamri said...

salam kenal dr akak.done follow

hasleenda said...

terima kasih akak inazamri

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...