21 December 2010

Pengorbanan Seorang Ayah

Tadi...nak dijadikan cerita masa jalan2 nak gi makan kat cafe JPA..terserempak dengan org berkumpul2 tepi Library SPR..jenguk la sekali nak tgk kenapa yang ramai2 tu ..tengok2 ada sorang pakcik yang terjelepok tepi dinding then saya tanya la kebetulan ada akak yang saya kenal kat situ..

" kenapa ni kak Hasni? "

" Pakcik ni tak sihat..katanya air kurang dalam badan " kak hasni jawab...


Sian btol bila tengokkan pakcik tadi anaknya ada kat sebelah tengah picit2 kepala ngan badan dia..siap dengan minyak angin apa sume..Pakcik tu datang teman anaknya interview kat bangunan SPA ni..mujur anaknya dah siap masuk dewan interview. Ramai yang nak bagi bantuan hantar ke spital..tapi pakcik tu tanak..

Kitorang meneruskan perjalanan ke cafe..dah beli apa sume..tengok pakcik tu stil ada kat situ dengan anaknya..kali ni dia baring terus..Ya Allahh kesiannya pakcik ni..tu la kan..pengorbanan sorang ayah..badan tak sihat sanggup bawak anaknya pegi interview..

Saya tanya ngan anak pakcik tuh..

" Masa pagi td datang elok ke?

" a'aa elok takder sakit2" balas anak pakcik tu..


Ada yang tolong panggilkan ambulance utk bawak pakcik td ke spital..anaknya tadi tak pandai bawak kereta..ermm pengajaran utk semua pembaca blog saya...Kita org pompuan zaman sekarang kena pandai bawak kereta..bukan apa ada emergency yang tak diingini camni la yang takutnya..buat plak takder sesapa kat rumah...kan bahaya tuh.

Apa2 pon saya rasa sedih sgt dengan pakcik td..harap semuanya ok..mungkin pakcik tadi tak tahan dengan air cond opis kat sini kot..Kami kat sini rasa dalam peti ais je duduknyer..tak caya? meh la cini..rasa sendiri..kalo tak sampai ke tulang tu bukan dia la..

gambar sekadar hiasan

3 comments:

qasehraihan said...

tersentuh ngn citer awak..

jom jenguk blog saya..best ni..CARA BARU PARA BLOGGER TINGGKATKAN TRAFIK KE BLOG'

Nini D.. said...

bertuah betol anak pakcik tu punya ayah macam nih

hasleenda said...

qasehraihan : tu laa...sian saya tgk pakcik tu..teringat plak kat arwah ayah..

Nini : betul tu nini..kak leen tak merasa mak bapak temankan pegi interview ke apa..

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...