13 December 2010

Rindu Kawan Lama..

Salam Tengah hari..

Hurmm actually saya bosan sebenornyer..tapi dalam bosan2 tu teringat plak kat member2 sekolah dulu2..member rapat dari sekolah rendah sampai sekolah menengah dan sampai sekarang ler pendek kata...

Nama dia ni Nuriah..ntah tatau cemana bleh rapat pon tatau..dah tak ingat.maklumla termakan semut banyak sangat hehe..Yela rapat sebabnya sama2 sekelas..pegi tuition sesama..masuk aktiviti sukan sesama..tu yang bleh rapat sesangat tu..ngan kawan2 lain berkawan jugak..tapi tidak la suma cerita peribadi kawan2 lain tau..tapi dengan minah bernama Nuriah nih saya tak banyak berahsia dengan dia..Dia sorang yang baik.baik sesangat..family dia suma kenal dengan saya dan dah anggap saya ni sebahagian dari family dia..


*yang pakai baju biru ni la Nuriah..best sebab dia sudi jadi pengapit masa saya kawen haritu*

Teringat masa skolah rendah..masa tu darjah 5, darjah 6 dah..kunun senior la time tu..Time tu la gatai dok men cinta ..org kata cinta monyet..padahal apa menatang cinta pon tatau ..agaknya tgk org kapel2 tu la kot.Time tu ada org nak on je lah..miahaha gatai btoi..(mak aku baca blog ni naya ja..dia tau anak dia dok men chenta masa skolah..hahaha).Tapi kan jenis saya ni takut nak kapel terang2..mana ada deting2 takut wohh kalo abah tau..abah masa tu garang giler..takut kena marah..kalo dapat tau sah kena tibai..huhuhu..Jumpa pon kat skolah je la..pastu pass2 msg kat bawah meja..ahahah kunun surat cinta la..blah laa..nak tergelak pon ada..kalo nak tepon pon kena janji pukul brapa...takut org len angkat jenuh kena soal siasat..phewww!!

apa2 hal..Nuriah ni la yang jadi posmen ehehe..sian kat dia jadi posmen tak berbayar..dia yang volunteer..sapa suruh..tak suruh pon..ahahh..lagipon masa sekolah kan atlit sukan..jadinya glemer la  ckit..ehehe ramai marka (pakwe) wohh time tu..sampaikan abang jaga kantin pon syok kat saya..cehh cam la lawa..perasan btoi..alaaa lagipon bukan betul2 pon..dorang pon mungkin saja syok2 jugak..saja nak nyakat..

*Gambar surat chenta ni sekadar hiasan je ye*


Masuk tingkatan 1 saya sekelas dengan Nuriah ni lagi..itu yang membuatkan kami rapat sehinggakan ramai yang cakap kami kembar..susuk tubuh pon lebey kurang jer (masa tu selim melim lagi youu..sampaikan cikgu2 pon dah tertukar nama..hehe..tapi bila naik form 2 n 3 dia naik kelas..saya je kat kelas lama lagi..huhuh tapi takpe..still 1 skolah..

Pagi2 pegi skolah dari umah nak ke umah nuriah ni nek basikal.sampai kat umah dia parking beskal..then jalan kaki sama2..hihihi tak rock arr nek beskal gi skolah..kain terselak2 time kayuh nnti payah plak(sebenarnye cover takut pakwe ensem nampak ..hohoh bajet cun la tuh ahaha )..hehe
Kekadang selalu lepak umah dia lama2.kadang blajar kat situ..apa suma pon kat situ..disebabkan umah sebelah dia kosong kat situ la saya dan kawan2 lain wat study group..

Masa form 5 plak mmg wat umah kosong sebelah umah dia tu cam umah sewa kami..sebabnya masa tu kuarters JKR sik tu tak ramai org duduk sorang staf dapat 2 bijik rumah..rumahnyer tak la besar mana..2 bilik jer..Lagi sorang member yang turut menghuni rumah tu nama dia Ainur Azura..kitaorang penggei dia enot jer..hihi..tp ramai lagi member suka lepak situ..macam Zunirah (jue) yang lain2 pon penah jugak singgah melepak kat situ.

*ni gambar enot the latest sekali..masa ni lom bersalin lagi nih..(sori curi gambar awak dlm fb) heheh*



Sonok dok situ, mak Nuriah selalu wat masak2..then kitorang makan2 jer..kadang mak saya pon antar jugak makanan..ptg khamis saya balik la rumah sendiri..kadang mak bg kat mak nuriah tu gula, tepung atau beras..tapi mak dia tanak..kalo bagi duit lagi la takmo..dia cakap dah anggap saya ni macam anak dia dah...

Tapi sekarang masing2 dah bekerja, dah ada family sendiri dah jarang berjumpa..kalo nak jumpa pon time raya jer..Enot dan beranak 2..anak kedua baru jer lahir 3,4 hari lepas..ermm bila la dapat jumpa ngan baby dia..saye plak dah beranak sorang dan menetap di KL..Nuriah ni jer blom kawen2..tu pon sibuk nak sambung study lagi..hadoiyaii..jangan lambat cik kak..dah ada org nak..jgn tangguh2..ni tak suka wat ati org merana..hihihi papepon doa yang baik2 utk kawan2 semua..Moga bertemu jodoh dan dimurahkan rezeki selalu..aminnnn

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...