17 January 2011

KL - Kedah - Perak - KL

Pesal tajuk entry camtuh?? cam org bawak bas ekspress  jer..hahah..tak derla..igt tak yang saya bercuti seminggu hari tu? haa ni la baru berkesempatan nak cerita dalm entry kali nih..heheh dah basi agakanya..

Saya rasa lama giler saya cuti yerla..hari Jumaat 31/12 tu kan cuti sebab Malaysia menang bola Piala Aff Suzuki tu pastu cuti plak new year..seminggu saya apply cuti 10hb baru saya masuk keje..huihh cam cuti nak kawen..hahaha..

Dari KL kami bertolak lebih kurang pukul 9 lebih tapi singgah Kg Gajah dulu umah mertua saya sebabnya husband nak singgah kejap sebab ada hal ckit then lepas makan tghari kami bertolak balik ke Kedah. Saya amik cuti tu sebab atas tanggungjawab sosial yang telah diberikan kepada saya untuk menghantar adik sambung study di KPTM Ipoh..tu yang berkorban gak tu..kalo ikutkan hati sayang nak amik cuti lama2 awal2 taun nih..tapi disebabkan saya anak yang sulung dan bertanggungjawab lebih ke atas adik2..takpe la..malam tu kami balik Kedah dulu sebabnya adik saya tu nak settlekan macam2 hal lagi, lagi pon baju2 dia kat kampung banyak lagi nak kena amik..sebelum ni dia tolong jagakan Hakimie sebelum antar kat pengasuh..sebulan gak la dia jadi bibik kat umah saya..hehehe bibik pon keje senang pe..masak tak payah..tolong jaga anak je pon..itu dah cukup..dapat gaji lagi tu..

Bercuti kat Kedah 2,3 hari macam biasa la lepak gerai goreng pisang mak, bawak family gi makan kat Jeti Sungai Semeling, pegi Tanjung dawai adalah wajib setiap kali balik kampung sebab..bila nak balik kampung je kawan2 mesti kirim belikan ikan kering, ikan talang, ikan bilis, belacan..dan macam2 lagi.


Kat gerai goreng pisang mak

baju ibu ngan kimie same kaler laa..

Hakimie tgk kete lalu lalang kat jalan

3hb dari Kedah kitorang balik Kg Gajah..kali ni Iki ngan Angah (adik saya yang laki dan yang nak masuk KPTM tu la) ikut skali dan bermalam kat Kg Gajah dulu..huiii cam sardin kete Naza Suria saya tu..heheh tapi apa2 pon semunya selamat sampai..Sebelum tu kitorang ada makan kat satu restoran tepi traffic light kat Batu Gajah nama restoran tu Nasi Lemak Ayam Golek..pegi la nak cuba kot sedap..tapi ntah la tempat dah cantik..tapi servis kurang la..bukan ape dari segi layanan nye, waiter tak mesra rakyat diam jer..pendiam agaknya..hehehe.. ceh teruja dengar ayam golek tu mata pandang2 gak mana ayam golek cam kita bayangkan ayam tu bergolek2 kat atas api..tp ape yang sampai ..Ayam Percik...hadoooii kalo camtu tak payah la tulis besar2 ayam golek tu..tipah tertipu nyahhh.. ni 1km pon org dah nampak dah banner tu..tuilis la Nasik Lemak Ayam Percik..rasanya boleh la..mahal gak sepinggan RM5.50..en asben cakap..kali ni je la pertama dan terakhir datang makan kat sini dah la sebelah dengan tokong hindu..

Esoknye..pagi2 kitorang dah bersiap2 nak antar Iki ke Ipoh untuk pendaftaran baru..KPTM ipoh ni dekat ngan Greentown Mall..Ipoh Parade..tapi asrama jauh giler kat Gunung Rapat sana nun..kena naik bas atau teksi la kalo nak datang kuliah.Dah siap pendaftaran apa suma pegi plak asrama hantar barang dan tgk bilik..asrama dorang cam asrama sekolah ..teringat asrama kat skolah menengah dulu..dok ramai2.. pastu bawak plak dia gi beli barang2 keperluan suma nak kena beli baru..hadoiyaiii pegi Tesco Extra kat ipoh tu sempat beli stroller untuk Hakimie..sampai tertido2 dah dia..sian la plak..then hantar Iki balik asrama kitorang pon terus balik Kg Gajah..

Bercuti kat kt Kg Gajah sebab nak putuskan ubat Hakimie..yer la masa umo dia 2 bulan dia kena angin pasang surut tu..dah pegi mengurut dengan pakcik kat Kat Felcra Changkat Lada tu..tapi pakcik tu takder kat umah masa mula2 pegi..takpe la mungkin dia pegi mana2..esoknye tepon lagi tapi takder jugak orang berangkat..hari ke 3  pon cam tu jugak..ermm ni mesti pakcik tu pegi bercuti gi umah anak dia kot..kalo tau dah lama balik KL..sayangnye cuti terbuang camnih..tapi tak jugak terbuang sebab asben bawak gi jalan2 ke Teluk Intan, kitorang bergambar kat Menara Condong Teluk Intan, pastu makan mee jawa yang pemes kat bandar Teluk Intan,

cik asben dan menara condong itu

hehe saya pon nak possing gak..

menantu, anak, abah, mak dan cucunye

pehal hang angah??

pastu ada petang sebelumnya kitorang nak pegi tengok Kapal Korek Bijih Timah tapi tak buka plak..dapat tgk dari jauh jer..papan tanda tu tu tulis bayar dulu sebelum masuk..tapi takder sapa pon jaga kat situ..ada sekor anjing jer kat situ..tu pon anjing tu wat tak tau dengan kitorang hahaha..


kapal korek bijih timah yang satu2nye ada kat Malaysia

Hari Jumaat baru balik KL sebabnya hari Sabtu asben keje siang..puas btol cuti dok kat kampung..eheheh sekian cerita saya..hahah

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...