17 January 2011

Yang baik ikut..yang buruk tinggal...

Salam pagi Isnin kawan2..

Pagi ni saya nak taip entry pasal artis2 kita kat Malaysia ni terutamanya artis pompuan..bila dalam tv, dalam lakonan..mak aihh sopan nye, dan selalu jugak di jadikan ikon untuk kempen2 kebaikan..tapi sebenarnya itu tidak..realitinya dorang ni..(bukan semua) seperti sebaliknya..

Cemane saya bleh cakap camtu? bukan lah tak ada usul periksa kuarkan entry macam ni kan..berdosa kalo wat fitnah..tapi benda tu saya nampak dengan mata kepala saya sendiri apabila satu penggambaran filem/drama saya tak pasti. Tapi shooting nih dah lebih sebulan ada kat area umah saya..pengambaran sekitar Pasar Chow Kit, Stesen Monorail Chow Kit, nak ceritakan ada la sorang artis pompuan ni..cantik, cun..tapi merokok cam lelaki..tapi mmg tak kisah la kan ramai artis wanita kita ni merokok..itu mmg tak dinafikan la.tapi bila dah tgk dengan mata kepala sendiri..betul la cakap Wardina satu ketika dulu yang sampai jadi kontroversi sekejap pasal ikon dan idola..mmg kalo camtu gayanya mmg tak layak jd ikon..dah merokok cam jantan tu..hilang rasanya keayuan sebagai sorang wanita..ehh dorang tak takut ke peranakan rosak, paru-paru, jantung apa suma tu akan sakit?

Cemana saya tau? adik saya pasang camera DSLR dengan lanse yang panjang tu..siap pasang tripod lagi..kitorang nak tgk pengambaran tu..dari jauh tak nampak sape artisnye..bila dah zoom tu tgk..kalo saya cakap sape pompuan ni mesti korang kenal..tapi takpe la..nnti dah kuar kat tv ke, kat wayang ke, kat Astro ke cite ni..korang dapat tau. Watak artis pompuan ni ialah penjual kat kedai Jamu. kedai Jamu yang dorang pinjam tu betul2 depan Plaza Safuan dekat Jalan Raja Alang area Chow Kit gak la tu..

Husband saya pon terlibat dalam shooting tu..bukan dia jadi pelakon..tapi tolong siram air hujan jer..(yela..dia kan bomba balai Chow Kit tu) hehe Pengarahnye Ahmad Idham, Pelakon2 yang lain ada Der..(shaheizy Sam) pastu wawa..sape nama btol dia..Liana Samsudin kan..dan ramai lagi..tapi pompuan yang merokok tu saye tanak sebutkan namanya lagi..dah kuar cite tu korang tengok la..pompuan tu jd Penjual Jamu..okeh! jom layan gambar di bawah.

ni pic yang saya snap dari atas umah saye..penggambaran tu way kat blakang pasar Chow Kit, bangunan kaler oren tu adalah hotel Citytel



masa ni scene pelakon kanak2 dekat makcik pakai baju kuning tu.tatau dorang nak wat apa tapi yang nampaknya masa zoom hari tu dorang pegang bola. Artis pompuan tu merokok  masa saya zoom sorang2 ada tgh duduk2 kat tepi lori yang ramai2 tu.

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...