22 February 2011

Media Prima dan Jom Heboh

Esok saya dan beberapa staff yang lain ditugaskan untuk adakan HBP bersama PPN Negeri untuk membuat pameran SPR di Media Prima sempena Soft Launch Kempen Mari Mendaftar Bersama SPR dan JPN untuk membuat gerakan secara besar-besaran untuk mencari sasaran pengundi baru dan adanya jabatan Pendaftaran Negara ni pulak memudahkan orang ramai untuk membuat permohonan IC baru, Tukar alamat dan macam2 lagi..SPR dan JPN ni berkait rapat disebabkan pendaftaran yang kami lakukan berdasarkan alamat di IC kawan2..kalo nak tau lebih lanjut bleh jumpe saya di sana atau di Jom Heboh yang terdekat ni la..saya bleh bagi penerangan sedikit sebanyak..bukan tu jugak..kami menyediakan hadiah yang best2 untuk para pengunjung yang jawab soalan kuiz, ada pameran bersejarah oleh SPR dibawakan khas dari Muzium Mini kami..cewaah promote..



*pic pinjam kat gugel*

Lepas habih je program kat Media Prima tu kami semua bertolak ke Terengganu pulak untuk program Jom Heboh..jadinye TV3 dah watkan prgram ni untuk menarik semua orang2 muda supaya sedar dengan kepentingan mengundi..jangan jadi dengan negara Arab sana..bila Mesir dah berjaya gulingkan PM dia..banyak plak negara Arab lain yang ikut..tapi hasilnya pertumpahan darah..tak best la macam tu kan? kita nak hidup dalam aman harmoni..maknanye..JPN dan SPR kali ini ikut setiap kali ada Jom Heboh..JPN dengan bas bergeraknye..sonok woh naik bas tu..selesa..kita kununya dalam kaunter bergerak la..dalam tu ader tempat tangkap gambar, complete semuanya..sesapa nak tukar IC baru tu..jom ler cari Bas JPN bergerak nih..mane tau kan..kot2 IC dah kuning ke, rosak ke..nak tunggu kita beratur kat pejabat dia?? kem salam la..malas btol nak pegi kan..pikir parking lagi macam2 lagi la..dengan adanya Bas JPN dan kaunter SPR tu harap2 memudahkan lagi org ramai dan takder alasan untuk tidak mendaftar.. selalunya yang datang ke kaunter tu 1- alamak..IC alamat kampung ler..tapi nak mengundi kat sini..malas nak balik kampung...so jawapan kami berikan...oowhhh encik kena tukar alamat ic ni dulu..sebabnye kite daftar base on IC..alaa..malas la nak pegi JPN nak beratur2..haa tu la soalan dan jawapan kami dengar..kali ni takder alasan lagi ek..kalo tak tukar alamat lagi..haa pegi naik bas tu dulu..then datang kat kitorang balik utk buat pendaftran..mudah bukan??? alaa..nak ngan tak nak jer..

*pic pnjam lagi kat gugel *

23hb dah bertolak ke sana..24hb pegi set up barang2 di booth kat Dataran Syahbandar tu nanti..kemudian kami ditugaskan ade keje lain plak yang menunggu..kami 4 orang ni kena cari bahan2 bersejarah yang melibatkan pengundian zaman dulu2..so kena pergi wat soal selidik orang lama2 kat sana..mane nak terjah?? pastu plak kena pegi Muzium Losong, Terengganu kot2 dapat mantopkan lagi bahan kami nanti..harap2 camtu la..25,26hb hari program..dan 27hb sekali lagi buat kunjung hormat ke Muzium Terengganu..secara official la plak..nak jumpa dengan pegawai sana..lepas tu balik la..

Harap2 dapat la bertemu dengan kawan2 lama kat sana..lama dah saya tak kesana..maklum la dulu masa belajar je..sonok kat tempat orang nih..papepon..Terengganu..tunggulah kedatanganku..

No comments:

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...