14 February 2011

Seronoknya!!!!!

Sejak bergelar ibu ni..saya selalu habiskan masa saya bersama anak..kalau hari cuti tu masa dihabiskan bersama Hakimie..dia pon tau kalau ibu ade kat umah..tido pon sekejap2 jer..kite la nak wat keja tak senang..asik nak kena melayan dia..

Esok Hakimie baru nak masuk 5 bulan..semalam hari Ahad sehari masa habiskan bermain ngan dia..dah penat minum susu pastu tido..nak dijadikan cite..lepas Hakimie minum susu je..saya akan cakap..'susu kimie dah habis..' 'habis dahh..' sambil membuat isyarat tangan bermaksud habis@ takde..

Tak sangka semalam Hakimie dah pandai pusing2kan tangan dia bila saya cakap..'habis dahh'' Ya Allahh..seronoknye dalam hati..bila anak dah paham apa yang kite cakapkan..testing lagi..sehari dok praktis wat camtu..hahaha

Pastu rasa nak tukar main 'Cak cekuk udang gamit, mintak kapor bagi kunyit' ajar la..wat sekali dua..dia tukar wat isyarat 'habis dah' tu ..apa lagi tergelak la saya..hahahha klakor la Hakimie nih..

Rupanya anak2 kita ni walaupon kecik tak tau ape..rupanya dia mengikut dalam diam..jadinya kita sebagai role model jangan la cakap bukan2 depan anak..bergaduh ke apa ke depan dia..budak ni cepat mengikut ape orang besar buat..pasni ajar dia salam orang plak.hehe teruja bila anak pandai wat sesuatu..hehe

Subuh tadi bagi Hakimie susu..asben yang pegangkan botol dia..yang lawaknye..tak cakap 'habis dah' pon dia goyang2kan tangan dia wat isyarat habis dah..hahaha Baba dia cakap..lom habis lagi la susu nye..banyak lagi nih..ahahahah

Sabor je la..



4 comments:

the Photocrhonix said...

hahaha.. pandainye anak pak ngah ni...
haha along, aku rasa kimie kidal la... hehe..

hasleenda said...

a'aa miracle...cerdiknya dia..dah paham cakap mak bapak..mmg dia kidal..apa2 pon tangan kiri dulu dia sua..

The greatest gift said...

Anak adalah anugerah, tul x? Hanya orang yang dah ada anak dapat menggambarkan perasaan itu. Melihat dia membesar setiap hari adalah keajaiban.....

hasleenda said...

the greatest gift : sy setuju dgn cakap awak tu..seronok bila tgk anak membesar depan mata..

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...