12 February 2011

Surat Cinta Lepas Kawen

Haaaaaaaaaaaa...sejak korang kawen dengan pasangan korang..ader tak penah tulis2 surat dekat asben atau wife?saye pon tak penah dah..dolu2 masa bercinta ader gak..tapi di pihak saye jer yang menulis..ceehh tak romentik btol lagi satu pihak tu..hahaha

Ok laa..nak dijadikan cite..bebaru ni tau..datang mood rajin..bukan rajin sangat laa..tapi tangungjawab sorang isteri yang bekerja memang camtu kot..rasanya orang lain pon camtu..malam2 kutip baju kotor yang mane nak basuh pastu terus masukkan dalam mesin kan?

Pada satu malam ni..tersebutlah kisah dimana saya mengutip semua baju2 dan seluar untuk dibasuh...dengan kompidennyer..memasukkan satu penutup Dynamo..tekan butang On..dan Start..masuk dalam umah..rilek2 sambil layan FB dan berblogwalking cam biasa la..

Gedung..gedang..gedung..gedang..siap ler kain yang saya basuh tadi..saya jarang nak simpan baju2 kotor ni sampai seminggu baru nak basuh walopun baju banyak kat dalam almari tu..2,3 hari sekali saya basuh..takder la menggunung nak melipatnye nanti..(hahaha cam rajin sangat lipat baju)

Dah siap kain baju saya di basuh oleh 'anak dara Jepun' tu..sidai punya sidai..sampai satu suar pendek asben saya ni...ermm..len macam jer beratnye suar dia nih..ada baju anak ke termasuk dalam suar ni..cek punya cekk...MAAAAAAAAAAAAAKKKKKK!!!!!! Wallet asben ada dalam tu....cemana nak buat nihhh..sidai sampai habis la sume2 baju tu..dalam ati ni pikir..matilah saya kena marah ngan cik abg karang..kejap lagi dia nak naik amik laptop..mase tu dia tgh keje Shift malam..

Jam menunjukkan 12.00 mlm dah...siap post status kat FB bunyi nye camni ' Matilah aku...cemana nak buat nii..ngeeeeeeee.. :(' pastu kuarkan sume benda dalam wallet dia tuh..jemur nak keringkan la kununnye..letak la satu2 kat atas sofa..hehehe peluang baik nih..(kot2 ada terselit gambor awek lama ke..mmg nahas le..hihih) letak sambil takut2 karang dia naik ..mati la kena marah..huhuhu

Dah siap kuarkan sume2 tu..seb baik la takder duit..kalo tak bleh pow..ahaha..jenis asben saya ni suka terlupa bawak wallet pegi keje..yela..bayangkan ye..tmpat keje satu blok ngan umah..balai nye kat bawah je..umah kat atas..ape adahal..bawak duit je la gi keje kot2 nak minum kat kedai bawah tu ke..kepala pening pikir..cemana nak buat ni..mesti kena marah kang..Haaaa ada satu idea..disebabkan kredit expired..tatau cemana cara nak wat..last terpikir..tulis surat la..hehe atleast selamat sikit dari dia terkejut tengok barang2 dia camtu..mujur IC ape sume tak rosak..cumanya gambar2 pasport sedikit kembang kalernye...Huuiisshhh untung jugak ler....kulit muka cam pakai fair n lovely setaun..hahaha ..dalam surat tu saya tulis camnih..


Baba....
Sorry....ibu taktau yang wallet ada dalam
suar Baba tu...ibu kutip2 terus masukkan dalam mesin basuh..
ibu budget baba bawak wallet pegi keje...
nak sidai baju tengok dalam poket ada wallet...

Mintak maap bebanyak...huhuhu..
jangan marah ibu yer...
sume yang dalam wallet tu..
ibu kuarkan n keringkan letak atas sofa..

yang benar..
-ibu-


Tulis surat tu letak atas laptop..tindihkan dengan remote tv takut2 tak pasan nanti..hahah pastu kan..terus amik anak dalam buai dan terus tido..takut2 kalo asben naik kang..jenuh kena marah..at least kalo dia tengok bininye dah tido mesti tak jadi nak marah...(ahahahah akai kena panjang korang..) ehh tak laa..tapi memang ngantuk dah pon..

Esoknye tu bangun subuh 1st sekali gi tengok ader tak laptop ...tengok2 dah takder...bagus..mesti asben dah baca..pastu gi keje cam biasa..asben lom balik keje..shift habih pukul 8 pagi..sampai je di opis terus bukak pc..nak tengok kot2 ada komen pasal semalam...bukak2 je..SAH!!..memang ada..waahh kemain adik saya ngan asben berkomen2 kutuk2 saya..wohh takpe2..dorang siap gelakkan2 lagi dalam FB tu..sapa yang komen kat FB saya tu suma gelakkan saya..dorang cakap apa..'kelakar la korang laki bini ni..tak penah2 orang tulis2 surat'..ehhh..bagi saya tu adalah salah satu cara kita nak sampaikan luahan isi hati secara ikhlas..nak cakap berdepan takut terasa ke apa ke..better cara bertulis..tak kisah la tulis surat ke, sms ke,email ke..bagi saya dengan cara tu tertouching nye perasaan lagi sampai kot..hehe terpulang la pada masing2...

Balik je keje..huhuuh bukak pintu pelan2 je..sebab saya tau asben saya off hari tu..bukak jer pintu saya tgk anak ade kat sebelah dia..dia tido..ke buat2 tido..ni pon salah satu hobi kitorang..sesape yang ada kat umah tu..akan wat2 tido kalo ada yang nak masuk umah atau pon bilik hahaha...cth camni :saya nak balik keje..kebetulan asben ada dlm umah..kalo dia dengar kasut saya bunyi dari luar tu dia wat2 tido siap2..saya datang je geletek2 dia..ellehh belakon wat tido2 lak..kadang memang dia tido btol2 pon..hahaha  camtu la sebaliknya..kadang tak sempat nak wat2 tido pastu dedua gelak berdekah2..kadang ajar anak sekali..Kimie cpt wat2 tido..baba sampai dah..hahaha mana la anak tu nak reti..ekekeke

Ingatkan nak kena marah...fuuuhhhh...seb baik tak marah..kalo tidak mati ler..kot2 la nak kena tarik telinga ke apa ke kan..hihihi malam tu saya nak tido dah..tapi saye tido kat sebelah dia la sambil teman dia layan internet..alih2 pukul 1.30 dia suh saye wat bubur nasik...adoiii malam dah ni bang...esok2 je laa..tak bleh2 dia kata...cepat laa..dok merayu2..lapor katanye..pastu dia ugut...wohh dah la basuh wallet baba..sebagai denda kena watkan bubur nasik..cepat laa..tak yah sedap2 sgt..rebus beras letak garam dah ler..haha tu la denda yang kene...seb baik kena masak je..kalo suh ketuk ketampi naya je kan...


hahahah ni ler kad2 yg saya jemur tuh..pastu tepi wallet tu la note yg saya tulis

2 comments:

~dARlee zURiS~ said...

heheee..sweet!
zuris pun jenis main taruk je dlm mesin.tak cek2 dah.tp nasib baik hubby bukan jenis taruk wallet dlm poket

hasleenda said...

hahaha..tu ler pasal..selalunye dia dah kuarkan sendiri..tp hari tu tak kuarkan plak..mana la kite nak tau..heheh

Commercial Break!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...